| Puncte tari | Puncte slabe |
|
• Personal didactic foarte bine pregătit din punct de vedere profesional, 37% având titlul de doctor şi 82% fiind cadre didactice titulare în UTT; • Un sistem performant de management al calităţii; • Experienţă anterioară a cadrelor didactice fie în învăţământ ori cercetare, fie în activitatea practică, precum şi experienţa managerială a persoanelor care încadrează structurile ori funcţiile de conducere; • Colaborare foarte bună cu universităţi din ţară şi străinătate, apartenenţa la organisme naţionale (CNR) şi internaţionale (EUA, AUDEM); • Bună imagine / relaţie bună cu mass-media şi în mediul academic – universitar; • Grad ridicat de angajabilitate a absolvenţilor UTT, atât în ţară cât şi în străinătate; • Disponibilitate maximă pentru colaborarea cu parteneri interni şi externi, pentru proiecte, programe, colaborări, schimb de cadre didactice şi studenţi etc.; • Participarea studenţilor la actul decizional pe fiecare palier al activităţii; • Existenţa unor planuri de cercetare proprii cu teme aplicate şi creative pe bază de granturi şi contracte de cercetare, cu organisme de stat sau cu mediul socio-economic; • Participarea unor specialişti din afara UTT în entităţi formale şi non-formale care se ocupă cu actualizarea periodică a planurilor de învăţământ şi al conţinutului disciplinelor predate; |
• Lipsa unei evaluări externe periodice la zi, din cauza întârzierilor datorate condiţiilor obiective şi subiective de funcţionare a Universităţii; • Personal didactic suficient dar repartizat neuniform pe facultăţi şi programe de studiu; • Buget construit aproape în totalitate din taxele studenţilor, fără accent puternic pe latura de cercetare ştiinţifică sau contractuală ori de creaţie artistică şi performanţă sportivă; • Scăderea constantă a numărului de studenţi, atât la nivel naţional cât şi în UTT, cu diminuarea continuă a numărului programelor de studiu, corpului didactic şi resurselor la dispoziţie. |
| Oportunităţi | Ameninţări |
|
• Autonomie universitară activă; • Accesul la mijloace moderne de comunicare (internet, intranet, e-mail, grupuri de discuţii etc.); • Aplicarea celor mai noi strategii de predare pentru fiecare curs, conforme cu programul de studiu, bazate de aparatură modernă şi suporturi de curs / seminar / laborator; • Organizarea anuală în facultăţile UTT de sesiuni ştiinţifice cu participare naţională şi internaţională; • Participarea cadrelor didactice la conferinţe şi simpozioane interne şi internaţionale; • Existenţa revistelor care publică rezultatele cercetării, unele evaluate cu calificative mari şi incluse în baze de date internaţionale de prestigiu; • Protocoale şi acorduri cu parteneri interni şi externi şi preluarea unor bune practici în domeniu din instituţii de învăţământ din afara ţării; • Apartenenţa la diferite organizaţii şi organisme naţionale şi internaţionale de învăţământ şi profesionale. |
• Constrângerile financiare; • Numărul tot mai redus de studenţi înmatriculaţi; • Modificările legislative frecvente; • Problemele continue de colaborare cu o parte a fondatorilor UTT. |
Descarcă aici Strategia asigurării calităţii în format PDF.